Redundans och kreditkort.

Jesus, jag har två hela veckor som jag måste sammanfatta här och nu. Jag ska fylla i glappet från senaste inlägget tills dagens dags, jag lovar. Jag känner Marias ögon på mig. Vi tar en vecka per inlägg.


Torsdag.

Torsdagen i vecka 5 passerade i stort sett obemärkt. Inga extravaganta utsvävningar åt något håll.


Fredag.

Fredag där emot hade mer av den varan. Frånsett en sömndrucken föreläsning om jordens undergång och fem timmars knog var det lära-känna-zittning med MatNatSex och Zexet. Allt för att vi ska vara vänner och känna varandra iaf lite när vi ska arra BeachGasque ihop om några veckor. Det var en yster tillställning med Hoyt och G-Astro i sitt esse, de gücklade bland annat om hur man på olika sätt kan ha det nöjsamt med sälar och getter. Ett tag efter att maltbubblorna fick allas munnar att dumflina började det snöa vilket oväntat förde delar av festen utomhus. Johan, Arvid och Marcus tog ett bord i besittning och sjöng ifrån det julsånger så hela Johanneberg tackade och bockade. Hattar cirkulerade, kapsyler kastades och någonstans i all hast försvann Lucky Luke. Kvällen flöt sedan vidare till Gasquen där det skakades rumpa och sedan när det bara var några få kvar av oss klingade kvällen av på Burger King och sedan var det taxi hem efter ett kort och oväntat möte med Skåne mitt på Avenyn.


Lördag.

Arbete. Trött som ett trött litet as plöjde jag igenom en dag i butiken och peppade mig själv med ska och glamrock på hög volym. Under eftermiddagen tubbade Anton Tabbe för glatta livet för att hon skulle dra med på After Ski-Gasquen, men resultatet blev tyvärr ändå en Tabbe-lös gasque. Det blev trotts detta en förnöjsam gasque med massa dans och P6. Jag och Anton lyckades dessutom, med stor hjälp av Jalgots ryggsäck, få tag på en enorm, jätteorange Jägermeisterflagga som trofé! Detta firades med ännu mera dans, lite mera naket och en stenhård dörr rätt i ansiktet. Med flera meter papperstussar i näsan avslutades en mycket trevlig natt i Festus rum.


Söndag.

På söndagen drog båtmässan igång för min del. Tänk att man längtar så efter det där evenemanget varje år och man minns ALDRIG hur ont man har i fötterna, hur torr luften är eller vilket bländande, förblindande ljus det är man måste jobba i. Men det var trevligt ändå. Jag märkte också på morgonen när jag försökte köpa frukost att mitt spritsinne antagligen hade tappat bort Visakortet under gårdagsnatten så det blev till att spärra kortet och låna kontanter. Efter dagens arbetsplikter var det dags för söndagsmiddag. En middag jag dessutom höll på att somna mitt i. När jag kom hem på kvällen hittade jag Visakortet igen . Mitt på sovrumsgolvet.


Veckan strösslades förövrigt med fina citat från alla håll och kanter.


I'm far up Shit Creek with no paddle.

 

Bakis: Jag har mycket att göra kommande

månad så jag kommer inte ha tid att...

Smulan: Koka te!

Bakis: ...nä, precis...


Hörde jag en skål på det, eller? ... Antagligen så gjorde jag det.


På tal om studentikosa tillställningar:

Till exempel brukade han dyka upp objuden på universitetparties, supa ner sig ordentligt och därefter sätta igång med att göra livet surt för första bästa stjärnfysiker han kunde få tag i, ända tills han blev utslängd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0