Avtryck och diskmaskiner.

Efter första (och näst sista) dagen på skidor har mina tänder lämnat samma charmiga avtryck på min underläpp som finns på armstödet på min brors kökssoffa. Jag måste säga de som dragit längdskidspåren i Stöten har missat hela idén om att det ska ske på platta marken och inte i upp- och nedförsbackar. Så nedåt lutade det, undan gick det och föll platt gjorde jag. Tanken med att göra sänkta spår att åka i förenklar ju utövandet avsevärt. Just på platta marken. Men när man är på väg ner för en backe som man plötsligt ser avslutas med en skarp sväng, då är jvälar-i-mig spåren ingen god idé längre. Alls.

När vi återvände till vår stuga efter en mils hurtigt stavande upp och ner i skogen skulle vi så plocka ur diskmaskinen, men seddu' det blev ingenting med det, för när vi öppnade den så satt skiten ännu hårdare fast än den gjorde när glas och fat placerades i den vattenslungande energitjuven. How come? undrade vi och letade febrilt efter en bruksanvisning, jo för att tidigare hyresgäster hade stängt av vattnet till maskinen, så det enda som hade hänt var att hela programmet hade gått men inget vatten hade åkt igenom så nu hade skiten bränt fast istället. Men positiva som vi ju ändå är så slog vi på vattnet och startade maskinen och när maskinen plaskat och stökat i ungefär en och en halv timme så blev den sådär oroväckande tyst och stilla. Vi öppnade luckan och fick resultatet, visst hade den diskat, men inte sköljt. Så vi startade ett nytt program men la inte i något mer diskmedel. Två timmar av glorpande och sugande ljud från diskmaskinen senare öppnade vi igen och fann förhållandevis ren disk. Mänskligheten - Diskmaskinen 1-2.


På tal om när man inte lyckas åka som man tänkt:

- Jag åker upp, sa hissen. Eller ner.

- Bra, sa Zaphod. Vi ska upp.

- Eller ner, påminde hissen.

- Visst. OK, vi ska upp.

- Ner är väldigt trevligt , föreslog hissen hoppfullt.

- Verkligen?

- Synnerligen.

- Låter bra, sa Zaphod. Kan vi få åka upp nu?

- Får jag bara fråga, undrade hissen med sin allra mest resonabla röst, om du har beaktat alla dom möjligheter som en färd nedåt skulle kunna innebära?


Kommentarer
Postat av: my

Det är inte så att du har en Liftarens med massa färger med dig? :P

2009-01-04 @ 15:10:47
Postat av: my

Det är inte så att du har en Liftarens med massa färger med dig? :P

2009-01-04 @ 15:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0