Blandband och nikotinodör.

Jesus vad tiden går fort. Sitter och spelar in skivor till folk för att nån gång få tummen ur och ge dem den musik de bett om så länge. Vissa saker får mig att falla in sådär romantiserat, schematiserat tänkande och detta slog an en sådan sträng hos mig. Strängen blandband, och det töntiga är att jag egentligen inte har någon egen relation till företeelsen mer än att jag ÄLSKAR High Fidelity. Men det är något hos mig som gillar idén att man kan charma någon totalt bara med hjälp av ett kassettband med skickligt mixad musik. Gud vad banal jag är ibland.


Något annat som kan få mitt hjärta att smälta likt ost i en mikro är Göteborgs ambivalenta meteorologi. Jag är en av vad jag har förstått är få, som kan vakna en morgon och se slasket falla utanför och blir pirrigt glad. Jag gillar Göteborg väldigt, väldigt mycket helt enkelt. Och det är väl detta som gör att jag har blivit så kär i London som jag blivit också antar jag!


Igår passade jag på att göra mänskligheten en tjänst och duscha med min rock för att höja dess fräschhetsgrad. Eller iaf sänka skabbighetsgraden. Det syntes inte mycket skillnad när den fortfarande var blöt men när jag kom in i badrummet i morse och hittade den där på sin galge så var den helt torr och betydligt renare, och det som slog mig var att det var lite sorligt, fina minnen (eller rester av vad som BORDE vara minnen) som sköljts ner i golvbrunnen. Största anledningen till att jag slutligen var tvungen att göra något åt mitt snuskhärk till rock var att under fredagens lv6-capz tyckte jag och Anton just där och då att det var en helt brilliant, lysande idé att blåsa cigarrök på varandra undertiden vi asgarvandes sa "nu kommer du lukta jätteilla!" och så blåste vi lite till. Kul. Bra idé. Verkligen.


Tänkte passa på att sammanfatta förra helgens BeachGasque också. Om man vill vara djärv kan man göra det med ett ord: sand. Är man mindre djärv kan man skriva ett helt referat och det tänkte jag göra också. Förberedelserna för hela evenemanget började redan på måndagen vecka 8, dekor skapades och elektronik och golv plastades in men egentligen kunde vi inte göra mycket mer än så den dagen. På kvällen var det jubileumsÖHK i Hilbert (som i år låg i Zaloonen) ärtor och fläsk blandades med porter och punsch och förkortade varianter av piffiga sånger sjöngs. Dessutom slickade Jalgot på Hilbert och jag fick lökfri soppa. Score på alla plan alltså. Tisdagen fylldes även den med ornamentproduktion och skeppsbygge. Först på onsdagen dök sanden upp, och nu snackar vi inte en vanlig, klen liten hink utan enorma volymer. Skottkärrorna gick i skytteltrafik och V2 pekade med hela handen. Eftermiddagen förgylldes av andra delen av SUS-utbildningen där båda vi MatNat-representanter avlade och klarade kursens prov. Efter kursen blev det fler sandiga aktiviteter och MatNatSex vanliga onsdagsmöte byttes ut mot Myscaps hos ReKo i Hilbert. Och mysigt var det. Jättemysigt! Torsdagen var tenta för mig och dessutom en tenta som verkar ha gått toppenbra, det kändes iaf så när jag gick därifrån. Sedan följde naturligtvis mer sand, som sig bör och snartare än man trodde var möjligt var det fredag och kön utanför Gasquen var jättelång, folk i badkläder och flipflops huttrade i den kalla kylan (den varma kylan hade varit bättre för dem). Fetsen drog igång med en smäll och som vimmelfotograf jobbade jag på hårt med att ta så varierade bilder som möjligt, men rökmaskinen satte ständigt käppar i hjulet för mig. Jag sprang som en skottspole fram och tillbaka och var ute och inne om vart annat. Det var SÅ värt allt slit med dekor och sandkörning, människor tinade upp något alldeles väldigt på dansgolvet, då och då lite FÖR mycket kanske men alla behöver väl lite naket och lite småstrul efter de långa kalla månaderna som utgör vår vinter. När vi stängde dörrarna klockan tre var vi trötta men lyckliga allihop. Vi städade lite och fixade i ordning det som behövdes och sedan vandrad vi åt skilda håll för att komma i säng kring 6 på morgonen. Eftersom vi jobbade på så flitigt under natten med städning behövde vi inte börja jobba för än 14 dagen där på, det uppskattades. Hela lördagens förberedelser rörde sittningen innan BeachGasque dag 2 skulle dra igång. Boysen hade ungefär tre bollar för många i luften och jag snappade åt mig en för att hjälpa till och den bollen jag fick tag på var köket. Sittningen blev lyckad, många glada tillrop och majoriteten (antagligen den delen av de sittande som faktiskt inser att det är en tillställning av studenter, dvs. amatörer) tyckte att maten var mycket god. Sedan drog musiken igång och det blev limbo och sandbrottning under tiden lokalen fylldes av de övriga som köat i sinnessjuk snöstorm utanför. Lördagens gasque blev lika lyckad som fredagens trotts stor personalbrist. Vi jobbade ännu hårdare den natten och fick slutligen gå hem på morgonen bara för att återvända ett fåtal timmar senare för att hitta de båda sexmästarna i varsin soffa och två gubbar som försökte suga ut all sand. Städandet gick riktigt bra och på söndag natt kom jag hem och däckade.


Resten av veckan var inte så stillsam heller, i tisdags gjorde jag min första toastning. Det var på den årliga semelsittningen och jag toastade med Långben, trotts hög närvaro av SystemSexare gick sittningen bra, det lät väldigt mycket från just deras bord men det fanns dom som gjorde sitt bästa för att hålla sina kamraters volym nere. Onsdagen var vanligt möte och torsdagen var bastucaps, fredagen var tidigare nämnda lv6-capzen och i lördags var det sittning arrad av Sexrated på Handels. Kul kalas som gjorde mig en sittning rikare men en frans fattigare, det gick snabbt och jag var inte beredd alls. Och under veckan hann vi också börja ny kurs i skolan, en om ekonomi, det tycker jag är kass och den är tråkig men jag lovar att försöka förhålla mig så positiv som möjligt. (Börjar redan bli svårt).


På tal om kurser berörande ekonomi:

- Siffrorna, sa han, är motbjudande.


Kommentarer
Postat av: my

STEP IT UP!

2009-04-05 @ 12:49:32
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0