Rentréer och iakttagelser.

Så, årets mest oväntade come back?

Om någon mot förmodan känner ett uns av glädje eller lycka över detta så är det Mymy ni ska tacka. Hon är min inspiration. Snutt och plutt och gos och allt det där. Hur som helst. Läs hennes blogg. Den är underhållande.

Dessutom förefaller läget som sådant, jag saknar kvantitetsambition denna gången. Kortare inlägg, säkert mycket mer menlösa (jag inbillar mig inte att det jag skrev för inte var menlöst iofs...) men antagligen i samma stil. Det är ju fortfarande jag som skriver.

What's new? tänker du då. Massor, men det orkar jag inte dra nu. Se detta som ruta ett.

Just nu pågår RePe, det är nollningen för naturvetarna på Göteborgs universitet. Jag fick lära mig på en kurs härom dagen att det är viktigt att det är litet u i universitet.  RePe står för RecentiorsPerioden och innebär att vi i MatNatSex tillsammans med Haddock (keminsternas sexmästeri) gör massa roliga saker för alla nya studenter. Just idag gör vi ingetiing, det är periodens enda vilodag. Men imorgon kör vi igen.

Idag stod jag och my companionship på Vasaplatsen i massa timmar för tvinga Z-nollan från Chalmers att svara på frågor om GU. Bortsett från att vi kunde konstatera att vädret visade sig från den allra mest göteborgska sidan för de små liven så kunde vi också konstatera att folk (majoriteten vad det verkar) är dum i huvudet. Folk som blev sura när det skvätte vatten om bildäcken, bilister som körde i spårvagnsfilen, cyklister som cyklade överallt utompå cykelbanan och lastbilschaffisar som blockerade vägen för ambulanser. Men somnån slags uppvägning så stod vi där och var helt normala. Inte för att någon som tittade på oss i våra föreningskläder antagligen tog oss för normala men ändå.

Jag vet ju att jag är normal. Eller?



Vad är det som är så konstigt med denhär?

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Det som är konstigt med den är att den luktar skunk.



HURRA för att du är tillbaka.



HURRA för att JAG är anledningen!



Ohurra för att du länkade fel.

2010-08-27 @ 20:33:02
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Mullvaden

Synnerligen bra färgval;) påminner mycket om min!

2010-09-20 @ 01:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0