Xenofober och antisemiter.

Nu när valet närmar sig så börjar man fundera. Vad är det folk vill? Och på ett självsäkert och egenuppskattande vis tänker jag vräka ur mig följande åsikt.

I Sverige har vi nästan enbart I-landsproblem.

Och det är på dem som alla går till val. Själv vet jag vad jag tänker knåta ner på lappen när jag traskat metrarna till vallokalen om dryga två veckor.

Men efter att ha varit ute i världen och sett missär i en skala som många svenskar aldrig funderat över så känns det som om jag ser på valdebatten från utsida. Vad är det EGENTLIGEN dom pratar om? På ett sätt så spelar det inge roll vilket riksdagsparti man röstar på, vår välfärd är och står med oss, visst, det sker förändringar beroende av vilken färg tanterna och farbröderna har på sina pins i regeringen, men alvarligt. Det enda som spelar roll är att Sverigedemokraterna inte kommer med.

Majoriteten (den absoluta majoriteten, vi snackar 98% eller nått i den stilen) behöver inte bekymra sig över att få mat i magen, alla får inte MYCKET mat i magen, men en del. Vi har inga familjer som lever på 1 dollar per vecka. Vi har ett sjukvårdssystem och ett skolsystem som får våra barn utbildade.

Men snälla, se problemet i att få in främlingsfientliga partier i riksdagen! Och hur de än vill framstå så måste väl folk vara så med i verkligheten så att de fattar att SD är en samling bakåtsträvande idoter och xenofober! Det skrämmer mig att de går frammåt för dem som det gör.

Jag fläktar sällan med mina politiska övertygningar, men detta är alarmerande. Jag hade lätt kunnat tänka mig att rösta på både V, S, Mp, C, Kd, M, Fp, Fi och P för att hålla antisemiterna i SD utanför den svenska politiken.

Snälla, gör det du med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0