Julpanik och girlangabstinens.

Gemensamt har jag och Mymy insett vårt öde, detta hemska, fatala, paralyserande och alltigenom dåliga händelseförlopp.

VI KOMMER ATT VARA I AFRIKA NÄR GÖTEBORG RUSTAR FÖR JUL!

Fattar du!? Vi kommer att åka om 19 dagar och 10 timmar. Då kommer det att vara ett avskalat, grått och tomt skal av allas vår älskade stad som vi lämnar. Men när vi kommer hem kommer det att vara pepparkakor, lussekatter, glögg med russin och mandlar, juleljus och girlanger högt och lågt. Landshövdingehusen kommer vara upplysta på det där mjuka, varma sättet och NK tar i dagarna ner skyddet för sin julskyltning. Folk kommer redan att ha tröttnat på bjällrorna och de ljuva änglakörerna som ljuder ur varenda högtalare.

Julen kommer att träffa oss i ansiktet som en snöboll! En snöboll som vi inte får se när den blir rullad. Den värsta sortens snöboll.

Och jag ÄLSKAR allt som har med jul och snö att göra.

Men vi är ju händiga små (nåja....) flickor så vi har nu insett att vi har inte bara 19 dagar på oss att förbereda oss på att spendera tre veckor i Uganda, vi har också tre veckor på oss att köra igång vår egen julhets.

Det kommer bli heltunderbart!

Så just nu ljuder "O Christmas Tree" med Mario Lanza och Henri René ur datorn och persiennerna är nerdragna så att jag verkligen kan föreställa mig det mjuka, ömsinta snöfallet utanför rutorna. På måndag vankas det glögg och pepparkakor med grönmögelost som fika i skolan. Det planeras lussebak, pyntning, presentpapperseufori (kanske mest för mig då), julkortsskrivning och julshopping (finns för övrigt mängder med fördelar av att fixa det redan nu).

Vi funderar på att rent av lussa i Uganda, fast med barndomsminnen av vad som hände när VillerValle i Söderhavet lussade i Söderhavet så kanske vi ska låta bli. Eftersom vi är SÅ out numbred av de mörkhyade i Uganda.

Dessutom kommer vi ju faktiskt att vara hemma i Sverige igen när det är Lucia.


Precis såhär ser hela december, januari och februari ut i mitt huvud.

Så om ni undrar varför jag går och sparkar runt mig i slasket så är
det för att jag sparkar i mina imaginära snöhögar.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

My myser

2010-10-25 @ 20:59:19
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0