Uppdrag och radioansikten.

Jag har ett nytt mål i livet (utan att ha slopat något av de andra). Jag har precis läst ut en serie om två böcker om mord på Marstrand. Jag gillade böckerna och de fick mig verkligen att vilja läsa mer. Så med fötterna i vädret och huvudet neråt rotade jag igenom en av de två stora väskorna med böcker som står vid sängens fotända. Jag hittade massa saker, mest böcker jag redan läst, men så dök denna upp.

Helt obruten, aldrig bläddrad i, troligen inte min, troligen något jag råkade rafsa med mig när jag bröt upp mitt förra bo.

Boken som kommer kroka till mitt liv en smula, på det bra sättet. UPPDRAGET från Nicotext. 189 uppdrag som är tänkta att ge en liten ny vinkel på hur man ser livet. Jag anser att jag redan har en väldigt flexibel vinkel på det mesta, men det är precis en sån där grej som jag bara inte kan låta bli!

Det är precis som om författarna krupit in i mitt huvud och rotat efter något som jag inte skulle kunna motså. En lista med roliga uppdrag.

Jag måste avverka ett per dag, några av dem är verkligen ångestframkallande. Och jag började för tre dagar sedan så jag har följdaktligen avverkat tre uppdrag. Man kan säga att det är en väldigt mjuk mjukstart.

29/9 Nummer: 35. Gå före i en kö.
30/9 Nummer: 11. Drick ett glas vatten samtidigt som du sitter ner och kissar.
1/10 Nummer: 122. Skriv ner titeln och första meningen på den bok du en dag ska skriva.

Dagens uppdrag kändes synnerligen inspirerande måste jag säga. Jag känner iofs mest för att planka de böckerna jag precis har läst.

I och med detta med boken så kände jag ett starkt behov av att få en modellig bild på boken ifråga, men eftersom jag har ett klassiskt radioansikte så bad jag min mer bedårande vän Mymy att posera. Det resulterade i att båda garvade så vi höll på att dö, 20 helt oanvändbara bilder och 15 minuter mindre tid till hemtentan. Men här har ni resultatet.

Dessutom har My väldigt fina naglar och en väldigt fin tröja på sig. Om du undrade.

Kommentarer
Postat av: anne

Och någonstans i denna finurliga bok får du i uppdrag att kränga en eskimå???

2010-10-02 @ 18:28:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tjalle

Jag får i uppdrag att ställa min bästa vän på en allmän plats, hållandes i skylten "God vän till salu, 100:-" Och Myaraq uttryckte storartad förtjusning över att få se själva experimentet från insidan så att säga. Så en dag... ska jag kränga en eskimå. Fast jag lär ju inte våga ha henne stående där mycket mer än 30 sekunder, annars kan jag ju bli av med henne!

2010-10-02 @ 21:40:45
URL: http://savvey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0