Rockdusch och rocklappningar.

Jag har nu haft en riktig litenperiod av rockvård. Det var hög tid att tvätta åbäket, men det får man ju inte göra, såvida man själv inte är i den. Så igårtog jag steget, in i duschen that is, med rocken på och spolade länge och väl. När rocken var done så tog jag av den och kände att självajag fortfarande var i stort behov av rengörning.

Så nu är rocken ren.

Och imorse (runt 13.30) begav jjag mig på en liten vandring ner till Clas Ohlsson där jag införskaffade silvertejp och till Åhléns där jag införskaffade lagningslappar. Dom är hur bra som helst! Det är tunna, tunna nylonlapparmed starkt klister på baksidan som är till för att laga regnkläder och sånt med. Dom är starka som skam, och bra är väl det för nu har rocken hållit på att rämna i sömmarna en längre tid. Men efter en massa pillande så kan jag glatt meddela att alla små och stora ihål nu är täckta och säkrade. Jag tog hjälp av lite silvertejp också. För att alla behöver lite silvertejp ibland.

Så nu är rocken hel.

Jag köpte mest tejpen till något annat, men det får ni se imorgon... Hur som helst så är rocken nu redo för aftonens dekadenta batalj i Isobaren. Nästa projekt kanske skall bli att stötta brodyren lite, för som ni ser på bilderna nedan så har jag broderat hela mitt ryggmärke och namn (galenskap, prova inte det) och inne i rocken så börjar fästningen för trådarna tröttna lite.

WISH ME LUCK!

Ena ärmlagningen från utsidan.


Alla de svarta bitarna är lagningslappar.
Rocken är också världens största anteckningslapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0