Valet och kvalet.

Nu närmar det sig. Valet. Men det är inte alls det jag tänker skriva om. Nej jag tänker berätta om en väldigt fin och rolig revy jag attendade i fredags. Och revy är inte alls min grej egentligen! Men FilosofSpexet vid Göteborgs Universitet gjorde en fin och rolig och alldeles underbartolkning av höger,vänster, mitt och extremhöger.

Tyvärr måste jag dock erkänna att jag kanske tappats fullständigt bakom någon form av vagn.

För jag verkar vara ensam i min generation om att inte roas av knapptryckning till hesgt plingande framför dumburksskärm. Så när TV-spelsinslaget dök upp som ett inlägg i debatten så hetsades resten av publiken till asgarv, fotstamp, höga ljud och allsköns moves i grottmongostyle.

Visst, jag tyckte allt att det var ganska roligt när hela panlen ställde sig upp och med armar och kroppar i olika vinklar sänkte sig stegvis mot golvet till ledmotivet från tetris, men på resten var jag lost. Jag har fått förklarat för mig i efterhand att det var Mega Man, Zelda, Super Mario och något med drakar som blåser bubblor.

Är jag född i fel generation?

Tjalle, på bilden 17 år och mer road av kottar och tändstikor än tv-spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0