Savvey?

Jaha, så sitter man här fast i Sveriges nya folkcrack: bloggen. Kameraminnet tömmer man på phejsb00k och hjärnan tömmer man här. Ibland kan man orera i oändlighet, men jag gissar (med god kännedom om mig egen disciplin och entusiasm) att det kommer bli korta, kärnfulla, totalt innehållslösa (så paradoxalt...) inlägg som inte bedrövar eller roar många fler än mig. Jag tänker inte försöka mig på att referea hela mitt liv i detta första inlägget heller. Jag minns för det första inte hela mitt liv (jag minns märkligt lite av de senaste månaderna av mitt liv), och dessutom tvivlar jag på att det förgyller någons liv. Jag har också svårt att definiera de viktigaste ögonblicken, min känsla för tidsrymd är också kass. Det känns ju verkligen inte längesedan dansken drog upp tältet och kastade en burk leverpastej på mig. Det var 2005.


Så klockan är snart tio och det är drygt två dygn och två timmar kvar på år 2008. Ett år som går till världshistorien.


Precis som alla andra år.


Men för mig har detta året verkligen varit speciellt. Jag kan utan att överdriva säga att denna hösten kvalar in (på delad första plats) som en av mitt livs tre roligaste höstar. Jag vet att jag bara är 22 år, men det betyder att den har varit bättre än... ett gäng andra höstar. I våras pluggade jag engelska på humanisten, det var kul. Språk är ju egentligen min grej. Men sedan kom sommaren, jag jobbade och jobbade och jobbade, åkte lite båt och jobbade mer. Sedan kom papprena. Papprena som sa att jag skulle börja på universitetet igen. På geografiprogrammet. Papprena som på ett väldigt definitivt sätt bokade upp de närmsta tre åren av mitt liv. Och med de papprena låg ett annat papper som bjöd mig att delta i höstterminens nollning. För att göra en lång historia kort: jag köpte en rock, sålde min själ till svarta makter och sa "I'm gonna slap you silly" till min lever. Och medan tiden passerat och både andra och jag själv har frågat mig vad man blir när man läser på geografiprogrammet, så har festerna kommit och gått. Först var det oftast lördagar, sedan blev det fredagar också, och Tisdagsklubben infann sig, för att inte tala om onsdagar. (Jag, Johan och Anton är ju oslagbara!) Och alla är så snälla! Och allt är så roligt! Och trotts att festerna och fyllorna avlöser varandra och alla är så snälla och allt är så kul, så går skolan också bra. Och där har man hittat sina guldklimpar med. Så härliga är dom att de förgyller både GVCs kalla ljusgård och smålands djupa skogar. Jag säger bara det, en atlantkorsning på detta och denna hösten hade legat som ostridbar och ensam etta!





Dagens:
-Men ni hittade planerna, eller hur?
-Jotack, dom fanns utställda längst ner i ett låst arkivskåp som var inställt i en före detta toalett, med en skylt på dörren där det stod Varning för leoparden.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

HAHAHHAHAHHAHA KORTA OCH KÄRNFULLA JA.

2010-09-07 @ 17:49:24
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0