Våfflor och räckmackor.

Jaha, här har vi då den mycket efterlängtade fortsättningen på mitt 200km/h-liv. Andra referatet av tre. Snart är vi ju framme i nutid juh!


Fredag 20/3

Efter ingen sömn, natten till fredagen (caps till 9, remember) så tänkte jag, "varför ska jag då sova idag?" så jag hakade på Jalgots erbjudande om spelkväll i Hilbert. Trött var jag ju så det förslog och eftersom jag inte var med och spelade så handlade jag mat åt sällskapet istället. Nötter, chips, pizza och yoghurt, glory, glory. Men det blev en ganska kort kväll för min del eftersom jag ju höll på att stupa av sömnbrist efter ett tag.


Lördag 21/3

Nicklas hade ganska länge längtat efter ny frisyr och jag höll väl med om att det behövdes en förändring så vi rotade fram trimmern och med den i högsta hugg hade jag snart fixat en sambo med under cut. Och bra blev det också. Framåt kvällen droppade det in en del folk här eftersom det saknades ordentliga helgaktiviteter på Chalmers och GU så aktivitetade vi oss här hemma hos oss istället. Mycket mysig kväll blev det.


Tisdag 24/3

Tisdagsklubben slog åter ett slag för kolesterolet och det ordnades våffelkväll. Tre våffeljärn och massa smet, en del sylt och mängder med grädde. Det kom lite fler än väntat och därför blev det färre waffles per person än det var tänkt men folk såg lagom komiga ut ändå. Let's face it, stekt smet med socker och fett, man känner sig inte fjäderlätt efter två tre stycken.


Onsdag 25/3

De senaste nio tillskotten till MatNatSex hade en lära-känna-kväll hemma hos Spektrum för att spendera tid ihop, det serverades mycket god, efter ett tag, genomstekt kyckling i någon form av ostinpackning och till detta fanns pasta. Ostinpackning är inte att rekommendera för mjölkallergiker men det sket vi så att säga i. Istället för att engagera oss i att lära känna varandra bättre via Spektrums suspekta rumskompis erotikspel så blev det slöhawg i soffan med sporadisk fotmassage.


Detta var också dagen när jag gick i tid från ett evenemang för att ta mig till ett annat, nämligen allas vår älskade Linn som passade på att fylla 25, men på spårvagnen beslutade min räkmacka jag åt till lunch för att återvisitera munnen så det blev direkt hemfärd istället och någon timma i badrummet, föga mysigt.


Fredag 27/3

MatNatSex slog till igen och arrade en galet välbesökt karaokekväll på Studs. Vi hade till och med dragit fram ett liveband som presterade på topp. Vår barmästare stylade, flareade och jonglerade i största allmänhet vilket drog in ett par hundra kronor till Bar-Kanske-Fonden. Efter en del sportigt uppförande både från ögonblicksmästaren, barmästaren och diverse annat löst patrask så slog vi igen dörrarna och kunde lägga ännu ett lyckat arr till den växande listan.


Lördag 28/3

För min del "började" dagen klockan 19 med att Kortedala Motorcykelklubb (KMK) hade årsmöte vilket jag var sekreterare på. Saker stöttes och blöttes och den största slutsatsen var att vi måste börja ta betalt av folk för saker. Efter mötet körde en moderligt nervös mamma mig till Zaloonen där hon tvekande lät mig kliva ur bilen för att attenda SenilSex skrålsitts. En sitts det gick undan på, jag kom ju mitt i kalaset kan man säga men fick ändå en hel potatisgratäng själv. Eller jag hade den själv ända tills en hungrig vän fick syn på den och stal den. Det var en afton som gick undan med skrål, sång, vrål och underliga läten som antagligen spred sig över hela Johanneberg.


Söndag 29/3

Jag vaknade massa gånger innan klockan pep för att det var ljust och jag visste att jag hade en tid att passa och då vet jag att jag tenderar att försova mig. Men det var ju inte vilken dag som helst, nej mina vänner, det var Nordiska Folkhögskolans dag! Så av bar det till Centralen där en tveksam frukost bestående av en banan och en kopp kallt kaffe intogs i väntan på min sambo som glad i hågen dök upp en stund senare. Vi tog vagnen mot folkhögskolan och plockade upp Victor och Emma på vägen. Väl på hållplatsen visste vi inte riktigt var vi skulle så vi beslutade oss för att ta en kallsup i vårt hav av fördomar och följde därför efter en tjej med blå fjällrävenryggsäck, för alla vet ju att 'dom' går på folkhögskolan hela bunten. Och vi hade SÅ rätt, tio minuter senare följde vi ovan nämnda tjej in i entrén på folkhögskolan där vi hittade Manda som guidade oss genom korridorerna som kantades av garn, småbarn och latinska ordspråk. Vi hittade massa kul aktiviteter att göra och Victor såg till att ge alla mindervärdeskomplex med sina krit-skillz, Nicklas ritade iofs ett bröst med skägg, det var lite originellt. Efter flera timmar i skola (en söndag) så kände jag att hjärnan ändå var lite spröd efter gårdagen så jag gick ut för att få lite ljus och lugn, men nähä för där passades det på att slås på trummor i fasliga volymer och mitt i alltihop stod Pers bror och sålde korv. Ganska god korv. Och bredvid stod Hertigen själv. Visdomsord utbyttes och vi diskuterade huruvida ordet korvkåta borde få finnas eller ej. Och då menar vi en lappkåta som det grillas korv i och inget annat. När orden tagit slut vandrade vi via Röda Sten in till stan där det fikades i solen och sedan var det hemfärd med slappning som mål. En skönt mål efter en prestationsfylld helg.


Och så har det ju gått och blivit vår på riktigt också. Ibland. Ju varmare det blir ju mer social blir man, eller i alla fall jag. Nu är det nära till den underbara tiden då man kan börja umgås utomhus igen. Preferably Slottsskogen eller annan grön oas. Gotland till exempel. Snart är det maj och det bara kryllar av tillfällen att få kasta sig på gräset och likt strånas klorofyll lapa i sig av solen om värmer våra bleka kroppar. Jag lovar att folk kommer börja klaga på att det är för varmt inom en vecka...


På tal om aktiviteter i värmen:

- Kom så tar vi en promenad, sa hon hastigt. I Hyde Park. Jag ska bara byta till någonting lite mindre passande.


Kommentarer
Postat av: My

Aaha, aha?



Det kan ju faktiskt vara så att det ÄR för varmt, ibland?

2009-04-26 @ 18:14:20
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0