Barstolar och inbördeskrig.

Måndag.

För att rivstarta veckan riktigt ordentligt, à la mig, så var det föreläsningar 9-12, jobb 12-16 och festliga aktiviteter 16-01. De festliga aktiviteterna bestod i vårterminens kårkväll. En tillställning där de olika kårföreningarna presenterar sig för de nystartade studenterna. Bortsett från en kort och kärnfull presentation av MatNatSex arrade vi kvällskvisten till ära pub i Studs källare. Det var en lyckad kväll där vi sålde slut på allt tänkbart och det var en massa roliga och trevliga människor på plats. Jag vet inte hur stor andel som faktiskt var nya studenter men det var en hel del gamla studenter och sexmästerister där! Delar av min egen klass gjorde mig till och med den äran att dyka upp. Under kvällen fick jag två barn, en dotter och en son. Sonen är Jesus' onde bror, det var lite otippat, men vad fasen, jag har varit med om värre.


Tisdag.

En dag helt i gårdagens tecken, föreläsningar, jobb och festiviteter. Men idag hann jag också klämma in att valla mina föräldrar ett varv på båtmässan innan det var dags för Tisdagsklubben. Vi spelade spel hos Johanna. De andra spelade spel hos Johanna och jag lagade våfflor i hennes kök. Och städade lite bara för att, annars känns det inte som en riktigt tisdag. Jag passade på att klämma några droppar näsblod också i mina sviter efter det mycket intima dörrmötet på Gasquen i lördags. Spelet avslutades med att Johan upprepade gånger gick in i väggen, Anton fick spasmer och Långben vann. Gång på gång på gång.


Onsdag.

En dag med sedan tidigare helt oprövade aktiviteter; SUS-utbildning. En utbildning som gör det möjligt att tvinga mig att vara serveringsansvarig när vi anordnar pub. Jag och Anton var sända från MatNatSex och var med det de enda ickechalmeristerna på plats. Det var intressant och man fick lära sig många nyttiga saker, exempelvis hur man maximerar sitt drickande och att man är kokt i bajs om man arrar svartpub.


Torsdag.

Torsdagsaftonen spenderades på L'Assasino där det försiggick en alldeles vansinnigt alternativ form av underhållning. Scenen togs i besittning av Olivia Bergdahl och Loke. Jag hade aldrig suttit på en dåligt stoppad barstol med en kall öl i handen lyssnandes på något som jag känner kan komma att bli en ny favorit om det inte hade varit för Anton. Han satt på en precis lika dåligt stoppad barstol bredvid. Den alternativa aftonen innehöll poesiläsning ibland med och ibland utan musik men alltid med konstig betoning. Aftonen innehöll också visor. Bra visor, det lilla jag hade hört textmässigt av Loke, undergroundvisans hänförare, sedan tidigare hade jag iof gillat men detta var oväntat bra! En mycket positiv överraskning.


Fredag.

Efter att Maria på fredgen gett mig dagens visdomsord (hellre en glasboll i dalen än mattor i öronen) vankades det spex. Det var vårens föreställning uppsatt utav Filosofiska Lätta Knästående SpexarGardet. Titeln på föreställningen var 'Lincoln, Lee och Lind' eller 'Den oefterhärmliga sopranen Jenny Linds makalösa äventyr i dunkla spionkretsar under Amerikanska Inbördeskriget' och handlingen: " Någonting är ruttet i Amerikas förenta stater. Hur kommer det sig att varje krigshemlighet verkar läcka till sydstaterna redan innan de tröga befälhavarna ens har hunnit formulera dem? Varför har sydstaterna ett försvar mot varenda en av den geniale Ericssons excentriska uppfinningar? Det måste finnas en spion i leden! Presidentparet Lincoln är fast beslutna att vinna kriget, vilket innebär att spioneriet måste få ett tvärt slut. Med hjälp av Pinkertons detektivbyrå startar de ett effektivt kontraspionage, som inkluderar allt ifrån Hamlets faders vålnad till fiffiga tändstickskameror. Allt går mot en upplösning där den nyanlända stjärnsopranen Jenny Lind hjältemodigt räddar halva den fria världen och egenhändigt avskaffar slaveriet, i alla fall om man vill tro berätterskan själv..."


Det var en bra föreställningen med sittning efteråt. Sittningen kom inte igång för än klockan 23 så det var lite sent men det medförde att hela festen blev på en skön nivå och vi lämnade Studs klockan halv fem på morgonen.


Lördag.

Ledig. Helt ledig. Bortsett att jag var tvungen att kravla mig från Antons lägenhet klockan 8 och åka till jobbet och göra mig i ordning. Så ar det ju jobb 9.30-15 då, men annars var det min antagligen första aktivitetsfria lördag sedan september. Och vad gjorde jag med den? Sov så klart. Massor, i flera timmar, tungt och djupt. Sov. Jag hade någon slags förhoppning om att få slöglo på melodifestivalen men den förhoppningen grusades så fort huvudet mötte soffan. När jag vaknade fem timmar senare åt jag en smörgås och gick och la mig. Härligt.


Söndag.

En mycket lång dag med egentligen lite innehåll. Jobb mellan 10 och 21 och sova på det.


Måndag.

Jag spinner vidare på detta inlägget istället för att skapa ett nytt för den nya veckan. Måndagen var en helt vanlig dag som bestod i skolarbete varvat med övningar i att trotts stor påfrestning hålla sig lugn och sansad och jobba på utan att fullkomligen explodera. Och så startade en ny kurs på Medborgarskolan så nu ska jag jobba nästan varje måndag 11 veckor framöver. Det är ett väldigt trevligt tidsfördriv att arbeta som lärare, utan att låta för fluffig så måste jag verkligen tillstå att det ger en väldigt mycket att få sprida kunskap. Det är fint (sluta skratta Smulan).


Tisdag.

Så var det tisdag med ett lite konstigt schema för vi var tvungna att lämna över ett USB-minne med ett skolarbete till en kvinna som bara jobbar på tisdag och som satt och ojade sig i obehagliga mängder över att hon var tvungen att jobba. Men efter det var det tisdagsklubb. Egentligen skulle vi ha varit hos Långben och kollat på animee men eftersom han var å krasslig och inte orkade med folk hemma så förflyttade vi aktiviteten till min lägenhet. Efter att vi konstaterat att hur mycket man än juckade på tvn så ville den inte kommunicera fullt ut med datorn, så ställde vi datorn lite charmigt lutande på en stol framför tvn och lekte att det var tvn vi tittade på. Tre filmer såg vi, jag minns bara att en hette 'Appleseed' och i tredje filmen som innehöll "överflöd av blod, övervåld och sex" sa Långben plötsligt, LITE för glatt "Nu blir det våldtäkt". Men det blev det ju å andra sidan så han hade ju inte fel. Under kvällen blev det också thaimat och ohälsosamma mängder chips och slutligen somnade folk lite varstans.


Onsdag.

En stillsam dag på många sätt. Jag och Anton började med att äta frukost och läsa nördiga seriestripar på internet, och sedan gick vi till systemet och inhandlade förnödenheter inför helgens stundande hjärtslag. En bra start på dagen. Jag spenderade sedan ett par timmar på jobbet och försökte bringa ordning i mina kära bokhyllor, lite framgång hade jag allt men jag blev avbruten av bebisar och flytvästar titt som tätt. När jobbet var klart satte jag mig att plugga på Studs med bra framgång. Jag försöker bena ut exakt vilken sorts naturkatastrof det var Olven tänkte sig när han sa att jag och Smulan var som en, men jag börjar tro att det var 'debris flow' han menade. Pluggandet fick lov att läggas ner när det vankades biljettförsäljning. Det var biljetterna till BeachGasquen som släpptes och hopp och hej de tog slut på en kvart ungefär, så de som inte fått tag på biljetter får gå på Gasque utan sittning. På mötet diskuterades semlor och sugbilar och vi landade lite i en ovisshet i båda ämnena. Efter mötet var det som brukligt quiz på John L. Denna veckan var det svårt! Riktigt svårt, vem kan allt om Göta Kanal och Sällskapsresan liksom? Well, vi vann i alla fall och fick för besväret två kannor öl som slank ner i en jäkla fart. Nionde vinsten. Blir det en tionde nästa vecka tro?



På tal om hastigheter:

Ingenting rör sig snabbare än ljuset, utom möjligtvis med undantag för dåliga nyheter, som lyder sina egna speciella lagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0