Cheesecake och sandfraktioner.

Just nu sitter jag och fryser på Studs. Detta trotts att jag har alla mina och en del av Antons kläder på mig. Det är så kallt att mina fingrar har lite svårt att röra sig normalt över tangentbordet. Det spelar uppenbarligen ingen roll att jag är ett däggdjur.


Igår påbörjade vi ett oerhört spännande projekt i skolan, det går ut på att vi har en bägare med wettextrasa i botten, på denna trasan står en plexiglasrör som är packat med sand i fraktionen 0,125 mm. Hårt packat är det, Maria och Linn gjorde en dunderinsats med sitt frenetiska petande med pinnen. I bägaren häller vi sedan vatten för att se hur kapillärverkan är i just dessa förutsättningar. Vi har dragit en massa streck vid olika tidpunkter för att se hur snabbt det har rört sig uppåt. Vårt rör är det i vilket vattnet har rört sig definitivt snabbast uppåt, man kan säga att vi vinner. Jag drog något tafatt skämt om kvicksand som folk bara dissade.


Så för alla er som fortfarande undrar vad man gör på geografiprogrammet:

man vattnar rör med sand i.


Igår var det sedvanlig Tisdagsklubb, denna vecka med DOOM hos Långben. Brädspelet DOOM, antagligen oerhört underhållande att delta i om man spelat spelet på dator innan. Har man inte det är det ovärt. Jag skrattade så jag höll på att spruta öl genom näsan redan när Jalgot läste första meningen i spelstoryn så jag höll mig till att titta på. Vi kom fram till att den kvinnliga tilldragelsen i att skriva DOOM-kväll som event var nästintill obefintlig då jag var enda tjejen där. Men jag fick i alla fall sortera spelpjäserna efter form och storlek och då var jag nöjd. Något mycket underhållande var när Smaug föreslog att man var tvungen att göra respektive karaktärs ljud ur datorspelet när de skulle göra sina förflyttningar. Jättekonstig lek. Jag hade också svängt ihop en cheesecake efter skolan som tog slut lite snabbare än anat. Att jag hade med cheesecake berodde på att vi också hade tänkt att vi skulle ha knytkalas, men eftersom jag var den enda som hade med mat så får man väl säga att det inte riktigt räknades. Sedan kom Blålugg och Anna med sushi, då trädde en ny uppdelning fram där alla pojkarna satt i rummet och lekte splatter och flickorna satt i köket och drack bärs. Efter att jag diskat alla tallrikar, bestick, koppar och glas och vi alla hjälptes åt att skrapa bort alla kokrester från spisen ska tilläggas. Vi kom fram till att det var enklare att föra ett samtal om man samtidigt hade något att sysselsätta händerna med, till exempel att skura spisen, diska, plocka i skåpen eller dricka öl.


Idag flyttar Maria, det kan vara en av månadens lyckligaste händelser. Hon är så värd allt bra i världen, och att flytta är en MYCKET bra sak i världen. Och imorgon ska jag ta med flickorna på sportfiske på Chalmers Pubcrawl. Ikväll är det John L också, så efterlängtat! Quizmaster here we come! Idag har Blålugg dessutom världens längsta pudelfrilla efter att hon trasslat en borste genom håret som jag gjorde till stenhård, blöt fläta i söndags. Coolt!


På tal om efterrätter:

När jag äter en kaka, sa Arthur, blir den verkligen uppäten.


Kommentarer
Postat av: my

NAW! <3

2009-01-23 @ 09:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0