Examinationsseminarium och trappor.

Jag delar upp min helgs upplevelser i två inlägg för att det inte ska bli för långt och krångligt.


Fredag

Fredagen tog ett avstamp i ett examinationsseminarium som skulle kunna liknas vid vilken terapisession som helst. Först skulle frågor stötas och blötas i liten grupp och sedan formade vi en stor grupp och möblerade om klassrummet så "alla ska kunna se varandra i ögonen". Därefter följde en lam diskussion där dagisfröken gestikulerade lika vilt som vanligt. Efter tre timmar utan några geniartade slutsatser var det dags att dra vidare till lunch/fika. Vi var med om tidernas antagligen långsammaste barista någonsin. Antagligen talade vi oerhört otydligt, men jag har ändå svårt att förstå hur beställningen "En stor cappuccino på laktosfri mjölk" kan resultera i en liten latte på vanlig mjölk. Det kanske bara är jag som inte begriper. När vi fått ungefär det kaffe som vi faktiskt beställde resonerades Upplevelser och händelser med munnen full av kycklingmacka. Vi han även med ett besök på flaskbanken och Åhléns innan jag drog hem för att finna Nicklas och Hertigen i soffan, fullt sysselsatta med att skratta åt Hertigens bror som verkar ha egen youtube-kanal. Efter en kort och lite förvirrad hemmavistelse drog jag till Anna där det vankades hemmagjord fisherman och Shrek. Lägenheten fylldes snabbt upp och thaimat inhandlades och schack spelades. Lagom förfriskade var vi en grupp som beslutade åka in till La Stada och leva livet. Efter språngmarsch till spårvagnen träffade vi grundarna av Gubbens Goda som sammanfogade sin färdväg med vår. Väl på GVC irrades det runt en stund på toaletter och i korridorer, slutligen hittade vi den temporära puben där vi körde en våldgästning och beslutade liva upp festen med en blöt caps på golvet. När jag efter en kort stund kände att jag inte skulle ha mer placerade jag mig med fällknivsmetoden på stengolvet i hallen där jag försjönk i djupa samtal. När jag började ana träsmak placerade jag sätet i en soffa. Med varierande sällskap var det där jag spenderade större delen av den kvarvarande kvällen. För första gången fick jag också chans att festa loss lite med en liten del av klassens festgrädda, det lämnade ingen besviken även om alkoholen kanske hämmade allas takt och ton lite. Kvällen bjöd även på oklara norska arbetskamrater, eldslukning light, nötmatning och utbytesstudenter. När puben stängde var det dags att röra sig mot någonstans att sova. Jag poängterade upprepade gånger att vi var tvungna att besegra en väldig massa trappor för att komma till en säng. Min motorik var som hos en myra med illa fungerande ganglier, detta noterade Anton och beslutade att med en lång bildserie föreviga min färd nedåt framåt. Sömnen behövde jag inte vänta länge på.


Lördag

Morgonen startade med att jag egentligen var i behov av en dusch men struntade i det och följde istället med på friluftsdag medan andra beslutade fylla ångestdepåerna med sushi. Jag mötte upp med Jalgot och Hulken för att besöka Focus. Hjärnan gör dåliga val när man varit vaken i nära två och en halv timme och det sista man fått i sig var sista ölen natten innan. Så jag promenerade ut från affären med mineralvatten, apelsinjos, havremjölk ett äpple och tre korvar. Ytterst underligt urval. Sedan begav vi oss hem till mig där jag fick byta från sexmästeriutstyrsel till mer normal utstyrsel varpå det bar av ut i skogen. Min frukost fick bestå i grillad korv och vita bönor. Något magen uppskattade mycket. Efter ett tag berikade Tabbe vår dag genom att dyka upp vid vår enkla eld i skogen. Ett par timmar senare av en HEL DEL pyromani utvecklades friluftsdagen till spel- och Shrekkväll istället. Kvällen föll sedan i någon form av letargi och efter en sen men stark middag föll den helt i sömn.


På tal om att gå i trappor:

Med självbevarelsedriftens hela intuitiva skärpa slog det honom genast att han inte fick tänka, att om han gjorde det skulle gravitationen kasta ett skarpt öga åt hans håll och börja undra vad i helsike han sysslade med, och då skulle allt vara förlorat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0