Indignation och vredesmod.

Nu går det undan, två inlägg på samma dag! Jag hittade ett gammalt dagboksinlägg som jag skrev på Tsargustaf.com. Jag publicerar det här igen för att stödja Maria i hennes hat mot elektroniken. Men jag är en mycket gladare människa idag än vad jag var när inlägget präntades, men det tror jag att ni vet. Håll tillgodo!


Någon gång i juni 2005

Dag 1

Finns det någon som fortfarande tror att datorer vill en väl? Nu har jag suttit och pillat med min förbannade film hur jävla länge som helst och äntligen är jag klar, jag medger att iMovie var ett ganska lagom redigeringsprogram när det enda man vill är att klippa lite. Men sedan ska man inte tro att det funkar. Idag kom jag tillbaka till datorn startade den och öppnade dokumentet. Genast dök en uppkäftig ruta upp som meddelade att dokumentet inte kunde öppnas korrekt eftersom filen "05 centrerad" saknades. Så jag sa okej (det var den enda knappen som fanns att klicka på). Och när dokumentet senare öppnades i någon sorts kopia så ser jag till min stora förvåning att det saknas en jävla massa klipp och bilder. Igår var filmen 2 timmar 27 minuter och 42 sekunder, idag finns det bara bilder upp till 1 timma och 55 minuter, däremot ligger musiken kvar ända fram till 2.27.43. Man börjar leta lite fram och tillbaka, svettigare och svettigare och tillslut inser man att det som fanns här när jag tryckte på spara och stäng igår, finns inte kvar idag. Så nu är det bara till att göra om sista halvtimman av filmen och sedan försöka komma ihåg vad jag hade skrivit i eftertexterna. Och för er som undrar så nej jag hade inte gjort någon backup för hela skiten tar upp 33 GB på datorn. Jag har ingen stans att lägga 33 GB till. Och så tänkte jag att jaja, då får det bli en tvådelad DVD, det gör inget, så jag väljer exportera till iDVD och då var klockan ungefär 10 den står fortfarande på steg 3, "kodar mediafiler..." och nu är klockan snart 14, ska det vara så? Dessutom så snurra bara det där fula lilla symbolhelvetet som säger att den bränner men det finns ingen barometer någonstans som berättar hur lång tid det är kvar. Fan i helvete vad trött man blir ibland. Varför varför varför måste man vara ingenjör bara för att trycka på on på datorn? Det har aldrig ALDRIG ALDRIG varit så som det står i manualen. Och det har ALDRIG ALDRIG ALDRIG fungerat med en gång, man måste gå långa omvägar och sempa runt i flera timmar innan det blir ens i närheten som det stod att det skulle bli från början. FUCKTARD!

Dag 2

... efter som allt mitt hopp om att slippa göra om allt i ett annat program på en annan dator, är som bort blåst, så bestämde jag mig för att göra det bästa av saken. Jag krävde helt enkelt att datoringenjören på firman där jag suttit skulle ta och se över vad för fula skitprogram de har i sina dumburkar och om han sedan tror att han kan så får han bränna ut filmerna på skivor i DVD och inte DV. Så löste jag det hela. Nästa projekt är att övertala folk att flytta hemifrån. Det kommer att ta minst lika lång tid... Fan...



På tal om ilska:

- Tack för att Ni gör en enkel dörr lycklig.

- Hoppas dina dioder ruttnar snart.

- Tackar. Ha en bra dag.


Kommentarer
Postat av: my

tycker du ska skriva om KILLAR o deras vidriga sätt o bete sig med o vara otrogna o gå o bli kära o sån skit.

2009-02-10 @ 13:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0