Naturvetenskap och nattarbete.

Jag borde få ob. Om jag hade fått lön that is.

Som vice ordförande för naturvetarsektionen så jobbar man en hel del men får inget för det, inga ekonomiska ersättningar iaf. Men efter bara några dagar med aktivt arbete kan jag säga att detta är bland det roligaste jag gjort. Lättroad, tänker du. Kanske, men mest handlar det om att jag gärna vill veta hur saker funkar som jag är en del av. Universitetsvärlden är en komplex cirkus med fler karuseller och berg-och-dal-banor än de flesta kan hantera. Och att få dra på sig en kanindräkt och traska runt på nöjesfältet för att se hur det går till innifrån är ett sant nöje. Man får till och med chansen att påverka så att de som sitter i slänggungan och kaffekopparna får en ännu trevligare upplevelse än de visste att de kunde få.

I mitt arbete ingår bland annat att presentera sektionen och kåren för nya studenter. Imorgon ska jag presentera för de internationella studenterna. Funny thing is, jag satte mig ner nu, klockan halv två på natten, för att tänka igenom vad jag skulle klämma ur mig för att låta käck och inte långtråkig. Men fastnade i första meningen då jag inte en kom på vad naturvetenskap heter på engelska. Science tänkte jag, men det lät ju lite tafatt, natural science lät som jordens svengelska och nature science lät ännu värre. Fram åkte lexikonet som sa att jag hade haft rätt de två första gångerna, [natural] science. Jag gillar när jag blir överraskad över att ha haft rätt.



Science? Yes I think so...



Geografi-/geologiexkursion till Småland i december 2008.

GEOLOGY ROCKS!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Hahahhahahaha, vad roligt vi hade i Småland.. Åh.

2010-08-31 @ 09:24:59
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0