Asfalt och badvatten.

Härom dagen la jag upp en bild på min rock, som kuriosa kan jag säga att den bilden togs i mars nån gång 2009. Ganska nytt tycker ni. Men när ni ser hur den ser ut idag, så kommer ni upptäcka att en genomgått tortyr, stening och ett atomvapenkrig. Eller det är iaf så det ser ut.

I denna älskade tygtrasa har jag suttit på alla former av ytor utomhus och inomhus, jag har släpats över asfalterade vägar, över icke asfalterade vägar, över gräsmattor och genom lerpölar. Jag har åkt pulka i den och glidit nerför såpade presenningar. Dessutom har jag badat den tre gånger, då reglerna säger att man inte får lov att tvätta rocken såvida man inte är i den själv. Och jag kan säga att färgen på badvattnet efter en rengöring är... a darker shade of dirt.

Dess skändade yttre tordes dock vara ett bra bevis på att det är en god idé att ha en sådan på sig när som skjuten ur en kanon studsar mellan Studs, Zaloonen, Luleå, Gotland, Halmstad och Gasquen. Ja, för annars hade jag ju fått allt det där direkt på kroppen. Det hade varit äckligt.

Jag presenterar rocken augusti 2010! *trummvirvel*

Som ni ser är den största skilnaden att den har blivit avsevärt mycket smutsigare.
Vänta bara tills ni får se framsidan...

Kommentarer
Postat av: Myaraq

GLÖM INTE LUKTEN!!

2010-08-29 @ 11:13:35
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0