Pirater och gårdsstädning.

I lördags var det en kul dag. På många sätt. Vi började med att sopa, kratta och allmänt fixa på vår gård, för att man måste det om man bor här. Det blev fint med den rena, nakna jorden under de gulnande rhododendronen. Redan samma kväll hade en massa nyfalla löv tagit de gamlas plats men det har sin charm det också.

Jag gillar vår innergård, den är vacker.

På kvällen blev dagen (?) ännu roligare! SenilSex fixade ett av årets bästa arr, piratpuben. Det var helt underbar stämning. Galet varm och så,men väldigt kul. Och Gusten och hans fina flickvän kom dit och joinade oss i några parti tärning. Kvällen fylldes av  "YAHR!", "YE BE A FILTHY LIAR!" och "A GROGG AND RUM FOR ME!"

Är det btw någon som är med mig i mitt resonemagn om att när vi var små (80-90-talet) så hette det sjörövare, det fanns sjörövarskepp, sjörövar-Fabbe man kunde köpa sjörövar-playmobil och gå på sjörövarkalas. Var det med en kajalprydd Johnny Depp och en snäckbeströdd Skarsgård som sjörövarna blev pirater med hela svenska folket?

Tjalle, pirate style.

 

 


Kommentarer
Postat av: Myaraq

SANT!



Vad hände med sjörövare? Jag tänker återta det. SÅ mycket mer dekadent.

2010-09-24 @ 07:05:53
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0