Tjockisar och gåsägg.

I London i juni så märkte jag något underligt. I princip alla hus var utsmyckade med olika statyer. Det i sig är väl inte så konstigt utan det är själva motiven. Små, tjocka barn var väldigt populärt, gärna med något naivistiskt, lite art deco-inspirerat inslag av natur. Som i t.ex. denhär bilden.

Två knubbiga bebisar vaktar ett GINORMOUS ägg.

Och då undrar jag VARFÖR måste dom vakta ägget? Har dom stulit det från någon? Är det någon som vill stjäla det från dem? Är ägget värdefullt? Och så vidare.

När vi svängde runt hörnet några kvarter bort fick jag svaret på alla mina frågor. För där fanns denhär:

Tjockt barn som kidnappat en gås.

BARNEN HAR STULIT GÅSENS ÄGG OCH HÅLLER NU FÅGELN TILL FÅNGA! Jag sprang runt i London med blicken längs fasaderna för att hitta upplösningen på detta drama. Men jag hittade det aldrig.

Så nu måste jag åka dit igen nån gång för att se om jag inte kan ta reda på hur det går för gåsen och de knubbiga telningarna.

Kommentarer
Postat av: myaraq

Can I come??!

2010-09-28 @ 12:11:00
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0